Alla inlägg under mars 2012

Av Ida Sundström - 30 mars 2012 20:47

Fredag och påsklov!!! Fett skönt om det inte vore så att imorgon stundar högskoleprovet.... En smäll man får ta helt enkelt. Lär med stor sannolikhet gå sämre än sist. (Inte tänka så nu va) Var död igår under och efter hockeyn. Utdragen baksmälla.

Idag vaknade jag trött men var duktig och gick upp ur min härliga dröm. Essä-provet gick bra. Skrev fem dataskrivna sidor så något måste ju gått rätt men vågar inte hoppas på ett M framför VG. Hatar prov som är avgörande för slutbetyget. Nu väntar ett lov proppat med plugg. Allsvenskan startar imorgon, hur lovely är inte det?! Sista året på stadion here we come.

Mat:
Frukost: Dubbelmacka m smör och ost + kaffe
Lunch: Skolmat- couscous med någon broccolivariant + sallad.
Middag: Tacos igen.
Nu: Chips. Hehe.

 

Av Ida Sundström - 29 mars 2012 22:44

Ja. Kom hem 04.00 imorse vilket i kort förklarar hur dagen varit. - Trött, seg och på väg att bli sjuk.
Hade dock jävligt kul igår! Min kropp var tatuerad everywhere och de har inte gått bort ännu...

 
Min rygg. En kväll som Kat von D har fått mig att överväga helkropps/kropps tatueringar.. 
Hamnade i ett s.k krogbråk. Haha ganska roligt egentligen. Älskar att bitchslapa folk.
Blev DIF-hockey ikväll lite random, fick gratisbiljett så varför inte? Tur att det blev vinst.

Mat:
Frukost - Ingen
Lunch - Tomat och mozarellapaj med tomater + citronvatten
-Kaffe
 Middag - Tacos. 
Snack: Te, nötter och torkade aprikoser.

Godnatt! 

Av Ida Sundström - 28 mars 2012 16:58

Fick min efterlängtade studentmössa idag!!!!! Alldeles lagom till att jag ska på första studentskivan. Kommer bli så awesome! Ska ikväll känna på hur det känns att vara tatuerad lite varstans och hela armarna. Hehehe jag ska vara Kat von Dee. Får se hur likt det blir...Pluggar lite nu då det definitivt inte blir något plugg ikväll. Går inte överdrivet bra men ja. Det duger. Mat idag-Frukost: Någon isländsk yoghurt eller något. KaffeMellanmål: Smörgås med brieostLunch: Påskmat. Sill, lax och potatis samt sallad.Mellanmål: Kaka och kaffe.Middag: kommer bli sista resterna på rotfrukterna med min hemmagjorda bön/broccoli grytaktiga sak.förhoppningsvis slutar intaget där! Trevlig kväll. Puss

Av Ida Sundström - 28 mars 2012 00:07

NEJ.Topmodel vägrade fungera. Kvällen blev ju förstörd. Sömnsvårigheter är ju vanligt förekommande i dessa tider om vi säger så. Om vi ska gå till det grundläggande problemet handlar det om att jag inte kan slappna av. Någonsin. Tror jag aldrig gjort det. Det är alltid någonting som sätter press på mig. Oftast är det jag själv. Egentligen alltid. Försöker att vara nöjd med mig själv när jag gjort något bra. Det är dock misslyckandena som man kommer ihåg mest. Känns lite som varje natt är domedagen för mig just nu. Haha. Ligger och värderar och funderar över mina handlingar/prestationer och poängsätter dem för att avgöra för mig själv om jag är dålig/bra, ond/god, elak/snäll, ful/fin eller varför inte tjock/normal. 
Det roliga är att jag kan ta kritik från andra människor, som vänner, tränare, lärare etc. men när de kommer inifrån blir det genast diskussion och irritation. 

Domedagskvällarna är tyvärr oundvikliga och går inte att smita undan dem. Det enda jag kan göra är att vänta ut skiten tills allt runnit ur hjärnan för att sen EVENTUELLT kunna sova. Hoppas det blir innan 02.00 inatt...
Tur att man har sin flytande nödlösning redo att göra sitt om det krävs för att få en rimlig nattsömn. 
 

Av Ida Sundström - 27 mars 2012 22:37

Trött. Blir kortfattad. Måste hinna se top model också!Frukost: Mjölk och flingor + kaffeLunch: Ris med linstomatsås och salladMellanmål: Mörlt bröd med kaffeEfter tränIng: GainomaxMiddag: Samma som igår, lax med rotfrukter.Snack: Liten bit morotskakaNu börjar det gå utför..

Av Ida Sundström - 26 mars 2012 23:14

Kortaste skoldagen och senaste träningen. Trött men inte så trött att jag kommer somna utan problem dock. Har bestämt mig för att skriva upp allt jag äter i en vecka för att se hur mycket/lite/ skit jag stoppar i mig.

Frukost: Havregrynsgröt med en klick sylt, Kaffe "with an black eye"
Lunch: Skolans vegetariska, typ saffransris med grönsaker. Sallad. Bönsallad.
Mellanmål: Hembakade chocolate chip cookies och kaffe.
Snacks: 1 kiwi. Senare --> espresso

Middag: Ugnsstekta rotfrukter med ugnsstekt lax och citronvatten.
Efter träning: Powerade och grönt äpple 

Idag var det helt ok (Cookien var dagens treat! hehehe). Brukar dock vara mindre bra ju längre veckan går...  
 

Av Ida Sundström - 25 mars 2012 23:09

Känns alltid som det är söndagskvall nuförtiden. Kanske för att skoltiden håller på att rinna ut. Det är nu sista perioden i trean som man ångrar sina överambitiösa åtaganden som exempelvis läsa utökat program. Känns väldigt onödigt i dagsläget. Nu måste jag, klok som jag är sitta uppe hela natten och skriva en sammanhängande text på italienska om Pavarotti. Å andra sidan är jag glad att mina problem är så små och överkomliga. 

 

Av Ida Sundström - 24 mars 2012 18:57

Ja. Helg eller inte tar skolan lite grand över livet på en. Egentligen inte speciellt mycket plugg bara det att när man skjuter upp saker får man göra det när man helst av allt inte vill. Tur att man kan kombinera plugg med något så roligt som fotboll när tiden sviker! 

Dålig period i livet. Sådana kommer och går och nu har en kommit. Kanske orsakad av någon men kan möjligtvis åtgärdas av densamme.
Nu rullar livet vidare utanför datorn.  

Ovido - Quiz & Flashcards