Alla inlägg under juli 2012

Av Ida Sundström - 21 juli 2012 18:34

Ja. Nu har jag skickat in senanmälningar till tre kurser för i höst. Så illa går det med jobbsökandet.
Förstaval: Grundkurs i juridik på distans
Andraval: Journalistikvetenskap I, Stockholm
Tredjeval: Företagsekonomi grundkurs på distans. 

Typ 1 % sannolikhet att man kommer in eftersom det är en senanmälan. Men ingen skada skedd om eller inte jag kommer in. So whatever. Börjar bli lite stressad för mitt kommande år. Vill inte ligga i soffan i ett år liksom. Vore min största mardröm. Nej nu slutar ångestfasonerna.

På måndag kommer Gaby hit och ska vara här i 2 veckor. Så vi måste hitta på massor av roligheter de kommande två veckorna! Har några körlektioner inbokade nästa vecka så inte alltför mycket party nästa vecka med andra ord. Well, well. 

Snart kommer min babe över och då ska jag laga honom middag. Det blir kallrökt lax med potatis samt sallad och till mig - halloumi. Yummi. Myskvällar har det varit gott om denna veckan. 

Hejdå för denna gången.

Av Ida Sundström - 15 juli 2012 00:17

Ja. Mycket att säga om studenten. Överraskningar, underbara dagar, underbara presenter och människor. Helt perfekt helt enkelt. Orkar inte sammanfatta dagen mer än så. Går förmodligen inte att beskriva alla känslor som rusade runt i kroppen under den dagen i alla fall. 

Hultsfred stundade efter några dagar på fotbolls EM besök i Kiev med pappa (studentpresent!!!). Totalt underbart grymt, både Kiev och Hultsfred. Av totalt olika anledningar men minst lika underbart roligt.  Har dock varit sjuk sedan dess och nu förra veckan bröt halsflussen ut och gjorde mig febersjuk också. Fått pencillin denna vecka så det ska väl vara över med sjukdom åtminstone till nästa vecka. 

Nu är jag i en tid av ovisshet. Inget pluggande till hösten. Inget jobb på gång som jag kan "försörja" mig på. Har mitt lilla extrajobb som jag lever på just nu och det fungerar väl nu i sommar men till hösten är det inte optimalt. 
Jobbat på fotbollsläger en vecka efter midsommar också, får se om det blir en till bara för att fördriva tiden och tjäna en liten summa i alla fall. 

Har försökt satsa lite på körkortet men alltid någonting som kommer emellan mig och teorin.... Vi har ju bara automatbilar hemma så har inte kunnat övningsköra med en manuell hemma så har bara tagit några få lektioner... Får se hur det blir med allt men fram mot hösten ska jag ha det där jädra körkortet!

Denna veckan har jag varit sjuk och barnvakt till bror. Vi är ensamma hemma för mamma och pappa är i Rom och firar bröllopsdag och en uppskjuten födelsedagspresent. De kommer hem imorgon/idag på eftermiddagen. Vi har inte gjort mycket vettigt. Bakat cheesecake, ätit mat, tagit det lugnt osv. En dag kom mormor och morfar hit så då bjöd vi på en hemmagjord potatissallad med lax och lite fotbollsspelande. Idag segade vi hemma till två sedan åkte vi till stan och shoppade lite. Bror köpte två t-shirts och jag två par relativt billa vintage-shorts! Löv them. Åt indisk middag och sedan vid 21 blev det bio, Cockpit. Faktiskt jätterolig och bra. Hade gratisbiljett för två till den bion från babe så det var det värt. Nu eftersom man inte har några förpliktelser imorgon är man uppe lite försent en man egentligen borde... Men vad gör det?

Ovido - Quiz & Flashcards