Alla inlägg under september 2013

Av Ida Sundström - 17 september 2013 23:17

Hösten har välkomnat oss med regn. Att bo ensam tar en tid att vänja sig vid. Har åtminstone fått upp ett nytt matbord, och införskaffat en ny tv samt internet. M.a.o är jag numera luspank. "Den 25:e smäller det". Haha. 
Nä mycket nytt och smålustigheter händer i livet. Jag kan faktiskt inte påstå att jag ångrar mig. Vilket är hemskt. Kanske kommer senare. Tänk om jag aldrig gör det? Vill jag det? Herregud vilken flumkväll. 

Måste börja komma i bättre form. Aldrig varit i så här dålig fysisk form. Eller jo det har jag väl, men länge sedan. Underbart att jag får träna gratis i skolan. Ska börja utnyttjas när säsongen börjar ta slut. 
Konstigt men bra. 

Av Ida Sundström - 9 september 2013 14:11

Ja. Helt plötsligt vände jag upp och ner på hela min tillvaro. Jag är för första gången på nästan fem år helt ensam. Bor ensam. Har ingen som jag bör ta hänsyn till när jag planerar min fritid. Ett val jag gjorde själv. Ett val jag vet är rätt. Det går däremot inte att frånkomma att det är oerhört ovant. Känslomässigt rätt. Utvecklingsmässigt rätt. Aldrig känt mig så egoistisk och elak men samtidigt så nöjd. Det låter hemskt, elakt, skamligt att säga men ärligt. 
Att något så fel kan vara så rätt. 

Har jag blivit galen eller bara tagit lite förnuft till fånga. För första gången på länge är inte min framtid utstadgad. Det enda stadiga jag har kvar i tillvaron är skolan. Skolan som dragit igång på riktigt igen. Känns som det var igår jag gick ut gymnasiet. Så är inte fallet. 
Nu ska jag bygga ihop ett bord. 

Wish me luck.

Ovido - Quiz & Flashcards